شرکت صنایع آلومرول نوین خود را متعهد میداند که فعالیت‌های خود را بر ایجاد محیطی سبزتر و سالم‌تر منطبق ساخته و فرایندهای تولیدی خود را اعم از تهیه مواد اولیه، تولید و تحلیل کالای نهایی براساس رعایت رویه‌های زیست محیطی و استانداردهای داخلی و بین المللی متمرکز ‌سازد.

هدف این شرکت، ترویج درک مسائل زیست محیطی در بین کارکنان، مشتریان، تأمین‌کنندگان و ذینفعان در مشاغل مختلف  و شناخت و ایفای مسئولیت‌های شرکت در ارائه منافع بلند مدت و پایدار به مردم و جامعه با هدف‌گذاری مسائل زیست محیطی است. هدف مشترک مجموعه این است که اطمینان حاصل کنیم به طور مداوم اثرات زیست محیطی کلیه‌ی فعالیتهای خود را بهبود بخشد.

شرکت صنایع آلومرول نوین پس از جابجایی در سال ۱۳۹۸ به سایت جدید و توسعه‌های متعاقب آن، مرحله اول برنامه توسعه بلند مدت خود را با بروزرسانی ۴ خط قبلی و خرید ۲ خط جدید اکستروژن آلومینیوم و نصب آن‌ها، خط کامل ریخته‌گری بیلت و شمش آلیاژی شامل دو دستگاه کوره ذوب و نگهداری ۳۰ و ۵۰  تنی، میز ریخت بیلت آلومینیوم با فناوری جدید Airslip و سیستم مدرن هموژنایزینگ بیلت‌‌های آلومینیومی، بروزرسانی واحد رنگ پودری مجموعه و نصب آن و خرید و نصب خط تمام خودکار آنودایزینگ مقاطع آلومینیومی اجرا و با راه‌اندازی این فاز، علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید، نسبت به استقرار سیستم های مدرن کنترل فرایند به منظور کاهش مصرف سوخت، کنترل گازهای احتراق خروجی و پساب های مایع اقدام نموده است.

این مجموعه به طور مداوم شیوه‌های کاری خود را ارزیابی کرده و تلاش می‌کند اثر فعالیت‌های خود را بر روی محیط‌زیست به حداقل برساند. در نتیجه، علاوه بر سرمایه‌گذاری در زمینه نصب و راه اندازی ماشین‌آلات کارآمد و سیستم‌های منطبق بر محیط زیست، ضمن کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی هوا و آب، با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در برنامه‌های بعدی خود قرار داده  است.

تولید پایدار، ایجاد محصولات تولیدی از طریق فرایند‌های اقتصادی سالم را ضمن صرفه جویی در انرژی و منابع طبیعی، بدون تاثیرات منفی زیست محیطی به حداقل می‌رساند. این مجموعه نیز تلاش می‌کند از همین راه، به تولید پایدار و اشتغال مولد دست پیدا کند.