واحد آنودایزینگ، پولیش و براش

امروزه با گسترش روزافزون استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی بخصوص در صنایع ساختمانی و همچنین صنایع دیگر و تغییر ذائقه بازار و انتظار مشتریان برای برخورداری از بهترین کیفیت تولیدی، فرایند پوشش سطحی مقاطع آلومینیوم به روش آنودایزینگ طبیعی (نقره‌ای) و رنگی، به یکی از بخشهای اصلی چرخه تولید پروفیل‌های آلومینیومی مبدل شده است که علاوه برنقش فنی و تکنیکی، آن را به یکی از جنبه‌های دکوراتیو و تزئینی مقاطع آلومینیومی مبدل ساخته است.  برخورداری از یک واحد آنودایزینگ با فن‌آوری روز دنیا هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که انجام این فرایند، نیازمند کنترل دائمی کلیه پارامترهای مربوطه از جمله میزان جریان برق، ضخامت لایه پوششی، یکنواختی رنگ و لزوم استفاده از مواد شمیایی با کیفیت بسیار بالا و کنترل ترکیب شیمیائی آن در آنودایزینگ مقاطع آلومینیومی می باشد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از واحد های آنودایزینگ  با آن مواجه هستند، عدم امکان کنترل یکنواختی رنگ است که حتی با وجود بکارگیری، فاکتورهای ثابت آنودایزینگ، به دلیل دستی بودن عملیات و وجود خطاهای انسانی، دربسیاری از موارد قابل کنترل نیست.

 

با درک این موضوع و بمنظور ارائه کیفیتی درخور انتظارات مشتریان و دستیابی به میزان تولید مورد نیاز، این شرکت نسبت به خرید یک خط آنودایزینگ تمام اتوماتیک به ظرفیت ۶۰ تن در روز از معتبرترین سازنده اروپایی خطوط آنودایزینگ نموده‌است. این واحد، بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحد آنودایزینگ مقاطع آلومینیومی در کشور و یکی از چند نمونه انگشت‌شمار این خط در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است، که با بهره‌گیری از جدیدترین فن‌آوری روز دنیا، قادر به انجام پولیش شیمیایی مقاطع آلومینیومی، عملیات الکتروکالرینگ در چهار طیف رنگی بصورت همزمان و عملیات آبکاری به روش غوطه‌وری در چهار رنگ مختلف می‌باشد.

 

علاوه‌براین، به کمک دستگاههای پولیش مکانیکی و براشینگ، قبل از اجراء فرایند آنودایزینگ، امکان انجام عملیات پولیش و براش برروی مقاطع آلومینیومی وجود داشته تا دستیابی به کیفیت مطلوب و متنوع سطحی در مقاطع آنودایز شده فراهم گردد.